top of page

מדוע נכון להגיע להסכם גירושין גם כשרוצים לצאת למלחמה משפטית



המילה גירושין מגיעה עם קונוטציה של יחסים ממש לא טובים בין בני הזוג והמון מלחמות על רכוש ועל גידול הילדים. הקונוטציה השלילית נובעת ממקרים רבים שהתרחשו במתכונת זו, אך מנגד, ככל שעולה המודעות בנושא הכספי ובמישור המשפחתי, אנו רואים יותר ויותר משפחות שהתסריט אצלם קצת שונה, הרבה יותר נעים וחיובי והוא מאפשר עבודה משותפת על הסכם גירושין. מהו הסכם גירושין? ומה צריך לכלול בו? המשיכו לקרוא.


מתי מכינים הסכם גירושין?

הסכם גירושין הוא למעשה הסכם שבו בני הזוג מסכימים על כך שהולכים לתהליך של גירושין, הם מסכימים לשתף פעולה ורואים בעין אחת את הנושא של גידול הילדים וחלוקת הרכוש המשותף מתקופת הנישואין.

במידה והלך הרוח בין בני הזוג הוא כזה, יש באפשרותם להכין הסכם גירושין בעצמם ולהגיש אותו לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני על מנת לקבל אישור.


אם יש הסכמות, זה אומר שהכל פשוט וללא מלחמות?

אז קודם כל חשוב לדעת שלא תמיד זה פשוט. תהליך ההכנה כולל מפגשים של שני בני הזוג לקבלת החלטות ובאופן טבעי עולים גם קשיים רגשיים. ההחלטות הן החלטות הרות גורל שישפיעו על ילדיהם של השניים וגם עליהם במישור האישי. החששות לגבי העתיד עשויים לצוץ בתהליך כזה ואפשר לומר שעל אף הרצון להסכמות, זה לא קל לאף צד שמעוניין גם לשמור על האינטרסים שלו.


איך מתמודדים כשבכל זאת רוצים להגיע להסכמות ולהסכם הדדי באופן חיובי?

כדי לעבור את התהליך בשלום וכמה שיותר רגוע וללא מלחמות, מומלץ לחשוב טרם ההסכם האם אתם מתאימים לתהליך זה. יש מספר דברים שאם תבחנו אותם, תוכלו לדעת האם ביצוע של הסכם גירושין הוא נכון לכם.


מהי התקשורת בין בני הזוג – הסכם גירושין מבוסס על תקשורת חיובית בין בני הזוג, על אף המצב. גם אם האמון נפגע במערכת היחסים והסיבה לגירושין קשורה לנושא של אמון, יש על מה לבסס את ההסכם. . אם שני הצדדים יודעים כי הצד השני מעוניין שיהיה טוב והוא לא מסתכל רק על האינטרסים האישיים של עצמו, ניתן יהיה לדון על נושאים כמו ילדים ורכוש באופן חיובי ולא אינטרסנטי, הלוקח בחשבון את כל הצדדים יחד ואת האופן שבו ההסכם ישפיע עליהם. חברות ושותפות על אף המצב, היא הבסיס להסכם גירושין טוב הכולל שותפות על חזקת הילדים שתתנהל בשני בתים שונים.

אם קיימים רגשות של כעס, חוסר אמון וחוסר כבוד אחד לשני, הסכם כזה לא יתאים ועדיף להגיע להסכמות בבית המשפט.


  • האם יש לבני הזוג ילדים קטנים – הימצאות של ילדים קטנים מביאה עמה המון נושאים שיש לבדוק ולדבר עליהם. בגלל שאלו ילדים של השניים, פעמים רבות זהו נושא מאוד אמוציונלי, שככל שמדברים עליו, הוא יוצר כעסים שמלבים את ההסכם ולא מביאים לסיכומים חיוביים כלפי כל הצדדים. בדרך כלל כאשר יש ילדים קטנים, הנושא מאוד מורכב וכדאי להיעזר בגורם שלישי.

  • האם יש הסגות רבות לגבי נושא הרכש – לפעמים הנושא של הילדים אינו בעייתי כלל, אך מה שמביא איתו המון ויכוחים וכעסים אל שולחן הדיונים הוא נושא הרכוש. בדרך כלל זה קורה כאשר יש רכוש משמעותי כמו בית לדוגמא שיש עליו מחלוקת. פעמים רבות הנושא של מי יגור בתוך הבית עם הילדים הוא הנושא הקשה ביותר בשל ההפסד המאוד גדול של רכוש שיש לו ערך רב.


לסיכום, הסכם גירושין הוא דבר מאוד חיובי, אך יש לבצע אותו אך ורק אם יש לכם תנאים נוחים וטובים ליצירת הסכם חיובי ללא כעסים ומחלוקות מיותרות.


Ocean

הליך גירושין עשוי להיות מורכב​...

לא יודעים איפה להתחיל?

bottom of page