top of page

להכיר את תפקידם של מגשרי הגירושין מקרוב

לאנשים רבים שבוחרים להתחיל בהליך גירושין, מוצעת האפשרות ללכת לגישור. גירושין דרך בתי המשפט ועורכי דין הם הדרך המוכרת לכולם, אך האפשרות של גישור פחות מוכרת ורבים בוחרים שלא להיעזר בה. אנשים רבים לא מבינים עד הסוף את המשמעות והתפקיד של המגשר או המגשרת ומפספסים הליך שיכול מאוד לעזור. במאמר הבא נסביר על התפקיד שלהם ובמה הם יכולים לעזור לכם כאשר החלטתם להתגרש.


מגשר


להיות בצומת דרכים – גירושין או שלום בית

לפני שזוג מחליט באופן מוחלט וסופי על גירושין, הוא לוקח בחשבון המון דברים שקיימים בחייהם המשותפים ותמיד עולה הדילמה של שלום בית לפני שמפרקים את החבילה. בשל המורכבות ביחסים, לא תמיד קל לדבר על האפשרות הזו ולעיתים בני הזוג צריכים גורם שלישי שיכול לעזור להגיע להסכמות בדרך מכובדת ונעימה יותר, הרואה את שני הצדדים בתהליך ומאפשרת קיום הליך הוגן. זה בדיוק מה שעושים בהליך גישור.


לראות את כל הצדדים והאינטרסים

המגשר או המגשרת הינם צד שלישי שיכול להסתכל על התמונה המלאה מהצד ולהבין גם את הצד של האישה וגם את הצד של הגבר. המגשר או המגשרת יכולים לשמוע את שני הצדדים ולעזור להם לראות את המשך הדרך ביחד או לחוד וכך ליצור סוג של תמונת עתיד שתרגיע את הסערה המתחוללת בפנים.

תהליך של גירושין מגיע עם המון חששות של איך יראו החיים מעכשיו ומה אפסיד, הן במובן הרגשי והזוגי והן במובן הכלכלי - מוחשי. המגשר או המגשרת עוזרים לבני הזוג להתעלות מן המקום הזה, לפרק את החששות ולראות את העתיד באופן נקי וברור יותר. כאשר רואים את העתיד ברור יותר, הרבה יותר קל להבין איך יוצרים יציבות כלכלית ותקווה לעתיד טוב יותר.


לשים דגש גם על צרכי הילדים

הליך הגישור לא מתייחס רק לבני הזוג וההגשמות העתידיות שלהם, אלא גם לצרכי הילדים. המגשר או המגרשת יכולים לראות באופן ברור וללא השפעה לא נעימה על הילדים, מה הם צריכים ואיך בני הזוג יוכלו לקיים את המטרות האלו עבורם. המגשר או המגשרת יגדירו מטרות על פי האינטרסים של כל אחד מבני הזוג והילדים ויעזרו ביצירת הסכמות.


לשוחח בצורה נעימה כדי להגיע להבנות ולאחר מכן הסכמות

בניגוד להליך גירושין המתנהל מול עורכי דין ובתי משפט, הליך הגישור הוא מתון, מכיל ומקבל. בהליך כזה מעלים את הרגשות, את הפחדים, את הכאבים והתסכולים ומאפשרים לצדדים לשקוע בתוך המעמסה הרגשית שהם חווים כרגע. הליך כזה מאפשר התמודדות נכונה שהיא אינה זירת מאבק. בגישור מנסים לייצר לשני הצדדים ולילדים את התנאים לחיים אופטימליים, על אף הפרידה.

מה שעוזר בהליך גישור להגיע להסכמות והבנות מעבר להתמודדות עם כל כדור הרגשות, זו גם העובדה כי מדובר במגשר או מגשרת ניטרליים ואובייקטיביים אשר לא לוקחים צד מסוים. זה מאפשר לצדדים לשאול שאלות באופן יותר פתוח מבלי לחשוש שהצד השני ישתמש במידע זה כנגדם.


תהליך גישור – עבר, הווה, עתיד

מה שיפה בהליך של גישור זו האפשרות של המגשר או המגשרת לקחת את בני הזוג ולהתמודד עם המקרים שקרו בעבר והביאו אותם למצבם הנוכחי. להתמודד עם הרגשות, הכעסים, התסכול והחששות שמתרחשים בהווה ויחד בהסכמות והבנות לצייר את התמונה העתידית ברוגע. זהו מענה כולל שעוזר לעבד את החוויה בצורה טובה וגם להתמודד עם התוצאות וההשלכות בצורה מכובדת. ההסתכלות בגישור היא חיובית, פרק אחד בחיים הסתיים ופרק חדש וטוב מתחיל ונפתח. כשבני הזוג רואים זאת כך, ההליך יותר נעים לכולם וגם לילדים. אין ספק, שהליך גישור נחשב כיום להליך הרבה יותר בריא עבור כולם.


Ocean

הליך גירושין עשוי להיות מורכב​...

לא יודעים איפה להתחיל?

bottom of page