top of page

מהו הסכם ממון בתהליך גישור?

תהליך גישור מוכר לרובנו כהליך שבו עושים הסכם גירושין לזוגות שנפרדים, אך חשוב לדעת שיש גם הסכמים אחרים בגישור שאותם עושים זוגות כאשר הם נשואים, אוהבים ורוצים לחיות יחד. אחד ההסכמים הוא הסכם ממון שמסדיר מספר נושאים חשובים טרם החתונה, למקרה ובני הזוג במהלך חייהם המשותפים יחליטו על פרידה.


זוג מאושר

למה זוגות נשואים רוצים בהסכם ממון כאשר הכל בסדר?

אנשים רבים רואים בהסכם הממון מעין נבואה שמגשימה את עצמה, האומרת כי אם בני הזוג עושים הסכם ממון, הם צופים לעצמם פרידה בהמשך. חשוב לדעת כי הסכם הממון הוא אינו נבואה שמגשימה את עצמה, אלא הסכם שמסדיר ענייני רכוש וכספים במידה והנישואין לא יצליחו, דבר שעשוי להתרחש אצל כל זוג בכל מקרה.

בעזרת הסכם הממון יוכלו בני הזוג להבטיח לעצמם הליך גירושין פשוט יותר שאין בו מאבק על רכוש וכספים, דבר אשר יוצר מלחמות אצל זוגות רבים בהליכי גירושין.

רבים לא יודעים, אך להסכם הממון יש כיום שם נוסף והוא נקרא הסכם זוגיות. הסיבה שניתן לו גם השם הזה, כי הוא מאפשר לבני הזוג האוהבים להגדיר בהסכם גם סעיפים העוזרים להם להבטיח את הצלחת הנישואין.

אין מה לעשות, התא המשפחתי שיוצרים בני הזוג לא נמצא במרקחה. יש סביבו משפחה מורחבת, לחצים, משברים וגם גשרים שיש לעבור בדרך. זוגות שיצרו הסכם זוגיות הכולל את רוב החששות, הפחדים והדברים שעלולים לצוץ בדרך, יוכלו להתמודד טוב יותר ולעבור משוכות רבות.


לעודד שיח כנה על אהבה לצד השיח על ממון

אחד הדברים שעושים מגשר/ת בחדר הגישור עם בני זוג שהגיעו ליצור הסכם ממון/הסכם זוגיות, הוא שיח כנה על האהבה והזוגיות שלהם לצד הממון שכל אחד מביא עמו. זה בדיוק הזמן לומר כמה אתם אוהבים וכמה אתם רוצים לחיות יחד חיים מאושרים. בחדר הגישור זה גם הזמן לדבר על רכוש שצברתם והוא חשוב לכם, דירה שקיבלתם בירושה, ביטחונות שקיימים לכם והדרך הנכונה לחלק אותם. כשאתם אוהבים, כשאתם לא מגדירים עצמכם כאויבים אחד לשני, זה בדיוק הזמן לדבר על הדברים וליישב אותם בצורה חכמה ונכונה המקובלת על שני בני הזוג.

זה גם בדיוק הזמן לקבוע יחד כללים מוסכמים לזוגיות שלכם שבהמשך עשויים לעזור לכם להתמודד עם מגוון משברים שתתקלו בהם ולמנוע מכם גירושין. הסכם הזוגיות הוא הסכם טוב, הוא הסכם מבורך עבור זוגות רבים שבוחרים לתת מקום להתנהלות שלהם ביחד כזוג שעתיד להתחתן ולהקים משפחה.


הדברים הקטנים שמונעים משברים

מה ניתן להגדיר בתוך ההסכם? למעשה ניתן להגדיר כל דבר שחשוב לכם כזוג. תוכלו להגדיר את ההתנהלות הזוגית שלכם ולקבוע מתי תצאו לדייט זוגי במהלך חיי הנישואין. תוכלו לקבוע כמה ילדים אתם רוצים, תוכלו אפילו להגדיר מתי יוצאים לחופש ומי עושה מה בבית. תוכלו להגדיר גם איך מתנהלים בבית כאשר אחד הסעיפים מופר ואיך מפצים את הצד השני או איך מיישבים מצב כזה.

מטרת ההסכם ליצור תנאים והסכמות על מטרות מסוימות בזוגיות שלכם וכל דבר שחשוב לכם ניתן להגדיר בתוכו. בסיום התהליך כל אחד מכם יקבל את ההסכם לידיו והוא יועבר גם לנוטריון ובית המשפט לענייני משפחה שיתנו לו את התוקף.


לסיכום,

הסכם ממון/זוגיות הוא הסכם מבורך המומלץ לכל זוג. הסכם זה לא חייב לעסוק רק בהיבט הכספי, הוא יכול גם לתת לכם כלים אמיתיים להקמת משפחה לתפארת וזוגיות טובה ורבת שנים.


Ocean

הליך גירושין עשוי להיות מורכב​...

לא יודעים איפה להתחיל?

bottom of page