top of page

מהי פרידה זמנית בין בני זוג?


כולם יודעים מה המשמעות של הליך גירושין, אך מה קורה בפרידה זמנית? מהי בעצם פרידה זמנית? האם הפרידה הזמנית הופכת בשלב כלשהו לפרידה קבועה? האם באיזה שהוא שלב חוזרים לנישואין? במאמר הזה ננסה לענות על השאלות שאופפות את הסוגייה המעניינת הזו שזוגות רבים נתקלים בה.


מהי פרידה זמנית?

פרידה זמנית היא מצב שבו בני הזוג חווים משבר בזוגיות והם מרגישים שהם צריכים להיפרד. המחשבות על הפרידה, גם אם מדובר בפרידה זמנית, מעלות שאלות גדולות יותר הנוגעות בעיקר לילדים שנמצאים באמצע ומה יהיה על חייהם במידה והפרידה הזמנית תהפוך לפרידה קבועה.

לפרידה קבועה יש המון משמעויות ולכן בני הזוג בפרידה זמנית יתחילו לשקול את הצעדים שלהם. הם יבחנו את כל המשמעויות, כולל ההשפעות על הילדים. כמובן שיעלו שאלות כמו: האם להישאר יחד ולנסות לתקן? או האם לפנות לעזרה של איש מקצוע חיצוני?

ומה קורה בינתיים? בזמן זה עשויה להתרחש פרידה זמנית שבה הזוג מחליט לרגע לא להיות יחד כדי להתמודד עם המשבר ולהבין, כל אחד לחוד, האם הוא מסוגל להמשיך בקשר או שהוא מעוניין לסיים אותו.



מה קורה אם בני הזוג החליטו על פרידה זמנית?

פרידה זמנית היא לא גירושין, אך היא מעלה שאלות רבות נוספות כמו: מי מבני הזוג יצא מהבית? האם היציאה מהבית תשפיע לאחר מכן על הליך הגירושין ותפגע במי שעזב את הבית? איך מסבירים לילדים את המהלך? מה קורה בזמן הזה מבחינה רגשית? האם מותר להתראות עם בני זוג אחרים? האם כלכלת הבית נשארת כמו שהיא? כל שאלה כזו מחייבת תשובה וכל שאלה כזו עשויה גם לגרום לחיכוכים שיעמיקו את המשבר בין בני הזוג.

אין ספק שמדובר במצב מאוד רגיש עם המון משמעויות והשלכות על הזוג עצמו וגם על הילדים. אם בני הזוג מצליחים להתמודד עם השאלות בצורה טובה, חיובית ועם הסכמות, פרידה זמנית תהיה מהלך טוב עבורם.


פרידה זמנית ותהליך גישור – איך זה עובד יחד?

זוגות שהחליטו על פרידה זמנית והגיעו להסכמות בהקשר לשאלות שאופפות מצב רגשי זה, יוכלו להיעזר בתהליך גישור שבו הם יעלו על הפרק את כל הסוגיות שעומדות בפניהם בהחלטה האם להישאר יחד או להתגרש.

בגישור, הם יעמדו בצומת שבו יצטרכו להחליט יחד האם הם מעוניינים בהסכם שלום או בהליך גירושין. במהלך הגישור הם יוכלו לבחון את שתי האפשרויות. הם יוכלו לדמיין את המצב שבו הם נשארים יחד, איך ייראו החיים שלהם באותו הבית ומה צריך להתקיים על מנת שיהיה להם טוב.

במידה והסכם לחיים משותפים לא צלח, הם יוכלו להתחיל לדמיין את הליך הגירושין וממש לתאר איך הוא הולך להתרחש. תהליך גירושין כרוך בהסכמות רבות הקשורות במשמורת על הילדים, הסדרי ראייה, שאלות כלכליות, חינוכיות ואפילו גיאוגרפיות. תהליך גישור שמתנהל בצורה רגישה, מאפשר לבני הזוג לעכל את המצב ולדמיין איך החיים שלהם הולכים להיות כאשר יהיו בנפרד. בסיום התהליך יהיה להם הסכם גירושין בעל תוקף משפטי וכל זה מבלי להתנהל במלחמות בבתי המשפט.


היתרונות בהליך גישור כאשר מחליטים על פרידה קבועה

הליך גירושין עשוי להיות קשה לכל הצדדים מבחינה רגשית וגם מבחינה פרקטית המתייחסת לחלוקת הרכוש. כאשר הליך זה נמצא בבחינה של בית המשפט, הרגשות נמצאים בחוץ והשיח הוא פרקטי בלבד. מדובר על זירה שהופכת פעמים רבות לזירת מלחמה שהילדים הם גם צד בה.

הליך גישור מתנהל אחרת. בהליך זה יש מקום לרגשות של כל צד. שני הצדדים משתפים את התחושות שלהם ואפשר להגיע להסכמות בדרך נעימה יותר. בהליך זה חוסר הוודאות ורמת החרדה שהילדים חווים יורדים, והרבה יותר פשוט לקבל החלטות הרות גורל בנוגע לחיים החדשים שיהיו לאחר הגירושין.

כל הצדדים יודעים מהי ההתנהלות בזמן הפרידה הזמנית ואיך תמשיך ההתנהלות כאשר תתרחש הפרידה הקבועה או הסכם השלום במקרה שהזוג החליט להישאר יחד.



Ocean

הליך גירושין עשוי להיות מורכב​...

לא יודעים איפה להתחיל?

bottom of page